Ir al contenido principal

From Hogwarts to Alfonso XII

QUIDDITCH
Sabemos que para entrar en Howarts hay que ser mago, pero la Educación Física tiene magia propia y por eso el alumnado muggle de 4º de la ESO tiene la oportunidad de aprender un deporte nuevo: Quidditch, y si, ¡vamos a volar!







Muggle Quidditch—the rules and regulations.

Each team is made up of 7 players. 1 keeper, 1seeker, 3 chaser , 2 beaters 1 snitch per game




- Chasers are responsible for passing the Quaffle and scoring points by
throwing the Quaffle through one of the opponent's goals. Three chasers from a
team may be in play at one time. When a Bludger hits a Chaser in possession of
the Quaffle, he or she must drop the Quaffle and run back to his or her own
goalpost to simulate recovery time.

- Keepers are the goal protectors (similar to goalkeepers in football) and
must try to block attempts to score by the opposing team's Chasers. One
keeper from a team may be in play at a time. The keeper is invulnerable to
Bludgers when within their team's keeper zone, an area around the team's
hoops. Once outside the Keeper zone, the Keeper serves as a 4th Chaser.

- Beaters attempt to hit the opposing team's players with Bludgers and attempt
to block the Bludgers from hitting their team's players. Two Beaters on
a team may be in play at a time.

- Seekers attempt to catch the snitch. Though the snitch leaves the pitch at
the start of the game and often does not return until a predetermined period
has passed, seekers are able to search for the snitch off the pitch throughout
the game.


Comentarios

Entradas populares de este blog

LUCES, SÁBANA Y ACCIÓN

La expresión corporal a través de las sombras chinescas "La expresión corporal mola, os juro que mola, se puede hacer un montón de cosas a parte de bailar, de verdad, confiad en mí..." Sí, así comenzaría la unidad didáctica de expresión corporal en una clase de 3º de la ESO, porque nos guste o no, el alumnado a priori, no está motivado con este contenido de nuestra asignatura, ya sea por desconocimiento, por malas experiencias en otros cursos, por razones socio-culturales, lo que sea. Lo que está claro es que a nosotros, los docentes, nos toca pensar e ir más allá para ofrecer al alumnado nuevos retos, que aprendan y que se sorprendan. Seguramente muchos hemos visto la actuación de un grupo que se presentó al Got Talent inglés, presentando un número de teatro de sombras (si no lo habéis visto, aquí lo tenéis) ¿Por qué no retar a nuestro alumnado a hacer algo parecido? Yo vi que esto era posible en un colegio gracias a Jaime Cañas, profesor de Educación Física del Coleg

Tchoukball, entre el balonmano y el voleibol.

4º de la ESO está aprendiendo a jugar al Tchoukball, deporte de equipo en el que cualquier contacto físico o intercepción  está prohibido.  Se juega con dos "porterías" que estrenamos este curso en nuestro cole y sirven para que la pelota rebote. Si tras rebotar, cae al suelo fuera de la zona, es punto. La defensa tendrá que evitar que la pelota caiga al suelo colocándose de manera estratégica y jugando en equipo.  A continuación podrás encontrar en los siguientes enlaces el Reglamento Oficial de Tchoukball, tanto en inglés como en español. INGLES:  https://tchoukball.ch/documents/En_FITB_Rules_of_Tchoukball.pdf ESPAÑOL:  http://tchoukballspain.com/wp-content/uploads/2018/02/REGLAS-OFICIALES-DE-TCHOUKBALL.pdf

Tag Rugby

TAG RUGBY Comenzamos con el Tag Rugby con los alumnos de 1º y 2º de la ESO. Tag Rugby is a non-contact, fast-moving game that is suitable for every body and for boys and girls to play together. The objetive of the game is to ground the ball over the opponent´s try line to score tries. The playes in possession of the ball may run, kick or pass the ball attemting to get further downfield and cross the opponent´s try line. It is the objetive of the team without the ball to prevent this by removing a "tag" from the ball carrier. Basic rules - We are going to play with 2 teams each consisting of 5 players (boys and girls) - A game has 2 parts with 10 minutes. 20 minutes the hold game with a 5 minutes break between. - No contact - If a game is drawn at full time, we will use the GOLDEN TRY rule: additional time shall be played to determine a winner. The first team to score a try will be deemed the winer. - No kicking of any kind - When a tag is made, the tagger